Abonati-va prin email:

Introduceti adresa dumneavoastra de email pentru a va inscrie la newsletter:

Delivered by FeedBurner

04 martie 2009

Aparitie editoriala Editura Trei - CUM SA FII O MAMA BUNA PENTRU FIUL TAU

Autor: Alain Braconnier
Colectia: Psihologie Practica
Traducere din limba franceza de Nicolae Balta
Nr. de pagini: 312
Pret: 32.00 Ron
Carte disponibila in librarii si online la www.edituratrei.ro

Este binecunoscuta preferinta mamelor pentru fiii lor. Dar este in avantajul baietilor sa beneficieze de atata afectiune? Nu cumva, din aceasta cauza, vor avea de suferit mai tarziu in viata? ,,Nu o sa fie in stare sa se apere la scoala “ ; ,,O sa dea peste o fata care-l va duce de nas “ ; ,,O sa ramana mereu un copil“ ; ,, O sa ajunga homosexual “ etc. sunt tot atatea ingrijorari legate de prea multa afectiune din partea mamei catre fiul ei. Cat adevar exista in toate acestea si cum trebuie sa se poarte o mama cu fiul ei pentru a-l pregati bine pentru viata aflati din aceasta carte scrisa de un experimentat psihoterapeut de copii.

Alain Braconnier este medic, psiholog, psihanalist, profesor universitar si director al Centrului de psihiatrie Philippe-Paumell din Paris. A mai publicat, printre altele, cartea Cum sa fii un tata bun pentru fiica ta , tradusa in limba romana la Editura Trei.

Cuprins:
Introducere
Nu iti iubesti niciodata prea mult fiul

Capitolul I. Mamele au dreptul sa-si iubeasca fiul…
„Atentie la Oedip…"
O neintelegere reala
Florilegiu de idei false: prejudecatile legate de mame si de fiii lor
O poveste de dragoste
O intâlnire de „gradul I"
Cea mai frumoasa istorie a omenirii
Un cuplu universal
O dorinta implinita
Pierderea unui fiu

Capitolul II. O relatie cu totul deosebita
O legatura pe viata
O dorinta ascunsa
O discretie incredibila: Freud si mama lui
Atingerea nu mai e de joaca
Secretele
Cele o mie de fete ale dragostei materne
Mama fericita si binevoitoare
Mama dragastoasa si pasionata
Mama protectoare si feroce
Mama posesiva si castratoare
Mama tematoare si distanta

Capitolul III. Nu exista dragoste fara ruptura
Micile afirmatii
„Nu mai sunt un bebelus!"
„Esti o mamica rea!"
„Mama mea e un buldozer…"
„Mama mea e prea closca!"
„Mamei ii este mereu teama ca nu o voi mai iubi…"
„Mama mea vrea intotdeauna sa stie ce fac!"
„Pe deasupra, mama e profesoara!"
„Dupa tot ce am facut pentru el…"
Disparitia unei mame
Întâlnirile ratate
Începuturile proaste
Când furia ia locul veneratiei
Aceste mame care doresc prea mult
Umplerea unui gol
Un mic barbat
Cine saruta prea mult nu imbratiseaza cum trebuie
„Micuta" mea nora
Un ideal masculin
O limita de netrecut: interdictia incestului

II
Sa cresti un baiat

Capitolul IV. Testosteron!
E baiat…
Face mereu crize de furie
Pac… Pac… Pac… esti mort!
Cu cât suntem mai nebuni, cu atât tipam mai rau!
De ce isi bate sora?
„Mamico, de vina sunt neuronii mei!"

Capitolul V. Mama-fiu, mama-fiica: care sunt diferentele?
Sa ii intelegi emotiile
Sa ii intelegi comportamentul zilnic
Sa-i intelegi comportamentele riscante
Sa ii intelegi dorintele
Sa il inveti sa comunice mai bine

Capitolul VI. Fiul meu creste
Etapele
În cautare disperata de mama
În fustele mamei
Nevoia de pudoare
Se duce singur la scoala
Desprinderea
Un barbat, dar tot „baietelul meu"
Cum sa ii vorbesti?
„Emile nu ma asculta": a manifesta autoritate
fara a umili
„Jean e prea sensibil": a educa fara a rani
„Nicolas nu are incredere in el": a proteja fara a judeca
Dialogul mama-fiu

III
Baiatul cu mama, surorile, fratii si tatal lui

Capitolul VII. La ce servesc mamele?
Cele cinci calitati materne primordiale
Când copilul creste
A proteja
A controla si a pedepsi
A incasa loviturile
Dreptul de a vrea
Sa semene… si cu dumneavoastra
Respectul sau
Încrederea sa
Sa il constrângi
Sa il aperi
Sa imparti responsabilitatea educatiei copilului cu tatal

Capitolul VIII. Familii, va iubesc!
Domnul „Loial" si doamna „Loiala"
Frate (frati) si sora (surori)
Ce de baieti!
Fiul unic

Capitolul IX. Familiile de astazi
De la „mamicile super" la „supermamici"
Dintotdeauna, sa te afirmi din dragoste pentru mama ta
Dragostea materna: calea reusitei
Mame de astazi, fii de mâine
Ce rol ii revine tatalui?
Un loc real
Un reprezentant simbolic
O figura mitica: bunicul din partea mamei
O noua figura: socrul
Sa-ti cresti singura fiul
Familii recompuse
Doua „mame" sunt mai bune decât una singura?
Aparitia unui parinte vitreg
Sa fii noua sotie a tatalui sau
Sa fii mama lui cu un nou barbat
Construirea increderii

IV
Mi-e greu cu fiul meu: cum sa procedez?

Capitolul X. Scene din viata zilnica
Se impotriveste
Nu ii place decât sa se joace
E gelos
Nu isi alege prietenii cum trebuie
Minte
A furat
Are probleme scolare

Capitolul XI. Am probleme!
Fiul meu a fost agresat
Fiul meu este prea timid
Fiul meu nu are incredere in el
Fiul meu e prea anxios
Fiul meu e deprimat
Fiul meu se drogheaza
Fiul meu este violent
Fiul meu are probleme sexuale?
Când sa apelam la profesionisti?

Concluzie
Test: Ce tip/tipuri de mama sunteti?
Note si referinte bibliografice

Niciun comentariu: